Ordning och reda på material och beställningar

Hundra koll på företagets trycksaksflöde

Med en egen Tryckportal

Vi har idag 60 företag och organisationer som löpande använder vår tryckportal – ett enkelt och kostnadseffektivt verktyg för att hålla ordning på de egna trycksakerna och ordrarna. Portalen skräddarsys för dig, den har en intuitiv design vilket gör det lätt att uppdatera innehållet och göra beställningar.

  • Portalen ger dig överblick över både vilka trycksaker du har, deras versioner, orderstatus samt beställningshistorik
  • Dina val är redan förhandsinställda vilket gör en snabbare order och en snabbare leverans. Du väljer om vi ska buda till dig, distribuera ut till andra eller om du vill komma förbi och hämta dem
  • Det blir billigare eftersom enkla nybeställningar och en snabb produktion gör det lättare att ta fram de trycksaker du behöver jämfört med att sitta på stora upplagor och lagerhållning
  • I portalen får du förhandsgranska dokument i tryckfärdigt format
  • Det finns även avancerande funktioner där vi utifrån mallar kan lägga upp trycksaker som i text och bild kan behöva justeras, personifieras eller förändras. Det kan vara foldrar, manualer, informationsbrev, affischer eller visitkort.

Graden av användning bland våra kunder varierar – ibland är det hela sortiment av trycksaker och hela trycksaksflödet, ibland är det ett verktyg för att främst beställa nya visitkort vid exempelvis en nyrekrytering.

Att använda tryckportalen är kostnadsfritt. Däremot kan vi ta betalt för arbetet med upplägg och start. Det beror på omfånget och storleken på insats.

Så här går det till:

  1. Ring oss eller boka ett möte för att berätta om dina trycksaker, dina behov av nybeställningar och flexibilitet
  2. Efter mötet får du snabbt ett förslag av oss som handlar om vårt bidrag och en tanke om vad vi kan göra tillsammans och vad det skulle kunna resultera i
  3. När vi kommit överens är Tryckportalen snabbt igång och vi hjälper dig med inloggning och att komma igång
  4. Du har koll på flödet, lagerhållningen, tidigare beställningar och kan enklare och snabbare göra nya.

Tryckportalen bygger på systemet HaiKom från vår partner Primotek.

Har det hänt något?

Verka utan att synas – är det en bra affärsstrategi?
Vi hjälper företag och organisationer med profileringen, kampanjerna och mötena. Alla ska kunna dela med sig av vad som händer och vad som erbjuds – vara utåtriktade.

Kph har Uppsalas snabbaste trycksaker
Vi har funnits i över 50 år, har 1500 kunder och fler än 6700 uppdrag per år. Vi tror att du har en massa bra idéer – vi vill ge dig enkla och snabba vägar för att förädla och pröva dem. Se oss som en förlängning av din marknads- eller kommunikationsavdelning.

Kph är ett svanenmärkt tryckeri och samarbetar i rikstäckande Intercopy.

     

Aktiva kunder

1 500

Uppdrag per år

6 700

Tryckportaler

60

År i branschen

52

Vad har du på gång?

Digital och grafisk kommunikation.