Kph är ett Svanenmärkt tryckeri

Vad händer med pappret efter?

Vad händer med pappret efter?

I största möjliga mån så försöker vi alltid att tänka på att få så lite spillpapper som möjligt. Vad händer egentligen med det som kasseras? Vad gör vi för att få så lite spill som möjligt?

Minimera spillet

Steg ett är så klart att minimera spillpappret. Det gör vi bland annat genom att tänka på hur vi lägger upp trycksakerna på arket så att vi får ut största möjliga mängd på varje ark. Sen dubbelkollar vi alltid trycket så att det är rätt, i flera led i produktionen. Trots det så blir det omtryckningar ibland, men vi gör alltid vad vi kan för att undvika det, för vår och kundens skull och för miljön.

Vad händer med pappret efter?

Vi använder oss av Stena Recyckling som verkligen underlättar i vår hantering av spillpapper. De hämtar pappret hos oss och transporterar till returpappersanläggningen.

Det mesta pappret återvinns, faktiskt mer än 80% av hela Sveriges pappersförbrukning återvinns. Varje ton returpapper motsvarar 14 träd och kan återvinnas 6-7 gånger innan fibern är förbrukad. Återvunnet papper används främst vid tillverkning av wellpapp, förpackningskartong, tidningspapper och hygienpapper, men nästan alla pappersprodukter kan tillverkas av återvunnet papper med gott resultat.

Läs mer om Stena Recycklings pappershantering här>>>

Har det hänt något?

Verka utan att synas – är det en bra affärsstrategi?
Vi hjälper företag och organisationer med profileringen, kampanjerna och mötena. Alla ska kunna dela med sig av vad som händer och vad som erbjuds – vara utåtriktade.

Kph har Uppsalas snabbaste trycksaker
Vi har funnits i över 50 år, har 1500 kunder och fler än 6700 uppdrag per år. Vi tror att du har en massa bra idéer – vi vill ge dig enkla och snabba vägar för att förädla och pröva dem. Se oss som en förlängning av din marknads- eller kommunikationsavdelning.

Kph är ett svanenmärkt tryckeri och samarbetar i rikstäckande Intercopy.

     

Aktiva kunder

1 500

Uppdrag per år

6 700

Tryckportaler

60

År i branschen

52

Vad har du på gång?

Digital och grafisk kommunikation