Det finns mycket att göra för att öka synligheten

Utåtriktigt!?

För mässan och butiken

Mässmaterial kan vara broschyrer, visitkort, affischer eller flyers att dela ut och sprida. Det kan också handla om att ta fram en monter, namnskyltar eller rollups, vepor, flaggor eller giveaways som profilerar evenemanget.
Samma sak kan behövas i butiken – nya bilder, nya budskap, nya erbjudanden, dekoration av väggar, dörrar och skyltfönster.

Du kan söka dig fram i menyn här bredvid, i trycksaker A-Ö eller i fritext. Du kan också skicka en fråga till oss och beskriva dina behov så kommer vi snabbt framåt.

Ska du ställa ut eller arrangera en mässa?

Vi har en mängd uppdrag där vi hjälper företag och organisationer att skapa effektiva möten – konferenser, seminarier och utbildningar. Där vi är ett stöd både före, under och efter själva evenemanget med:

  • Administrationen, inbjudningar och registrering. Med att planera och genomföra så att rätt personer känner till och anmäler sig till evenemanget. Att deltagarna som kommer har rätt information, förkunskaper och förväntningar. Här kan vi använda både digitala och grafiska kanaler genom vårt verktyg Crossmedia.
  • Profileringen av själva evenemanget. Att det finns namnskyltar och att rätt typ av material på plats. Att det ser snyggt och enhetligt ut i det fysiska rummet men också i det digitala och tryckta materialet. Vill du ha hjälp att filma – för livesändning eller dokumentation – så hjälper vi till med det också.
  • Att dokumentera och följa upp evenemanget. Sprida material och göra det digitala tillgängligt, följa upp evenemanget med enkäter och ge möjlighet till en ökad dialog.
  • Är det en sammankomst där deltagarna ska presentera vetenskapliga posters? Vi kan skapa enkla webbtjänster med din profil där deltagare kan hämta mallar för att sedan beställa utskrift och distribution av själva postern och/eller tryck av handouts.

Mäss- och butiksmaterial med deltagarnas namn

Vi kan ta fram mässmaterial med så kallad variabeldata. Det betyder att konferensblock, åhörarkopior eller liknande kan tas fram med varje deltagares eller medarbetares individuella namn.

Så här går det till:

  • Är det en enskild trycksak du är ute efter. Gå till vår webshop eller skicka oss ett meddelande så går det snabbt.
  • Ska du ställa ut eller hålla i en mässa, förnya i din butik? Boka ett möte och berätta för oss om din idé och situation, vilka resurser du har och vad du vill ska hända
  • Efter mötet får du snabbt ett förslag av oss som handlar om vårt bidrag och en tanke om vad som kan göras och vad det skulle kunna resultera i
  • När vi kommit överens om omfång och insatser har vi en plan och är snabbt igång och jobbar

Runt själva materialet kan vi hjälpa dig med att:

  • Välja rätt produktionsväg, material och efterbehandling
  • Utforma materialet – välja design, bilder och budskap
  • Överföra och optimera dina digitala filer för att skapa det bästa resultatet

Ordning och reda med tryckportalen

Vi har idag fler än 60 kunder som använder vår tryckportal för att få ordning och reda i flödet av material. För att hålla ordning på uppdateringar och på tidigare beställningar. För att enkelt kunna göra justeringar och beställa nytt. Flera av kunderna jobbar med återkommande evenemang och möten.

Har det hänt något?

Verka utan att synas – är det en bra affärsstrategi?
Vi hjälper företag och organisationer med profileringen, kampanjerna och mötena. Alla ska kunna dela med sig av vad som händer och vad som erbjuds – vara utåtriktade.

Kph har Uppsalas snabbaste trycksaker
Vi har funnits i över 50 år, har 1500 kunder och fler än 6700 uppdrag per år. Vi tror att du har en massa bra idéer – vi vill ge dig enkla och snabba vägar för att förädla och pröva dem. Se oss som en förlängning av din marknads- eller kommunikationsavdelning.

Kph är ett svanenmärkt tryckeri och samarbetar i rikstäckande Intercopy.

     

Aktiva kunder

1 500

Uppdrag per år

6 700

Tryckportaler

60

År i branschen

52

Vad har du på gång?

Digital och grafisk kommunikation.