Idag finns stor möjligheter att öka effekten i kommunikationen genom att pröva, rikta, anpassa budskap till olika målgrupper och agera i olika kanaler. Det gäller både i digitala kanaler som i grafiska enheter. Varför? För att det ger större effekt och ju mer du prövar desto mer kommer du lära dig om vad som fungerar i just din situation.
Variabeldata – olika innehåll på varje trycksak
Med variabeldata kan information byts ut på varje exemplar av en trycksak. Det kan vara namn, adress, men det kan också vara riktade budskap, bilder eller personliga frågeställningar. Det kan också röra sig om numrerade trycksaker för exempelvis biljetter eller liknande. Allt som behövs egentligen är en excelfil med ett register. Har du inget färdigt material så kan vi hjälpa dig att ta fram original.
Föra in streckkoder och QR-koder
Det är också möjligt att lägga in variabla streckkoder eller personliga QR-koder. Att ha en variabel streckkod eller QR-kod på en biljett underlättar incheckningen vid exempelvis ett event.
Kommunikation i flera kanaler och mot flera målgrupper
Vi använder verktyget Crossmedia för inbjudningar, events, nyhetsbrev, erbjudanden, löpande informationsbrev, kampanjer, kundundersökningar och kundvård. Det möjliggör kommunikation genom personliga hemsidor som i kombinationen med fysiska och digitala utskick kan resultera i interaktiva svar i realtid. Det finns stora möjligheten för att anpassa kommunikationen i både kanal, innehåll och utformning.
Så här kommer du igång:
- Boka ett möte och berätta för oss om din idé, verksamhet, målgrupp, vilka resurser du har och vad du vill ska hända
- Efter mötet får du snabbt ett förslag av oss som handlar om vårt bidrag och en tanke om vad som kan göras och vad det skulle kunna resultera i
- När vi kommit överens om omfång och insatser är vi snabbt igång.
- Du är utåtriktad, syns, vill något och positiva saker händer.