Crossmedia är som gjort för alla typer av inbjudningar, events, nyhetsbrev, erbjudanden, löpande informationsbrev, roliga kampanjer och kundundersökningar.
Möjligheten att skapa effekt genom att anpassa innehåll, tidpunkt, kombination av kanaler samt budskap mot olika målgrupper är stor.
Göra sig synbar för målgruppen är viktigt
Många är online och söker information. Det gäller idag att ligga steget före i sin kommunikation och vara närvarande i flera olika kanaler på flera olika sätt. Här har Crossmedia sin absoluta styrka med nyhetsbrev för både tryck och e-post, personliga webbsidor, sms-kommunikation och trycksaker. Resultatet ger ökad svarsfrekvens, ökad försäljning, mätbarhet i realtid av aktiviteter samt en ökad kunskap om mottagarna.
Mätbar kommunikation över flera kanaler
Med Crossmedia kan du hela tiden följa responsen via hemsidan eller i mobilen. Här kan du mäta, analysera och finslipa argument och information. Du får upp hela din kampanj i en skräddarsydd vy i din dator, surfplatta eller mobil och i varje kampanj får du ökad kunskap om din målgrupp och vad som ger effekt.
Exempel på funktioner och kanaler är SMS-kommunikation, QR-koder för finess och funktionalitet, tryck med variabeldata för personifierade budskap, betallösning (PayPal) för direktbetalning och personifierade bildlösningar.
Crossmedia har många fördelar
- Olika medier i effektiva kombinationer
Kombinationen av kanaler kan utan begränsningar varieras efter behov. Ett media kan följas av ett annat för att sedan aktivera ett tredje.
- Skräddarsydda utskick/kampanjer
Tekniken finns och den är lätt att forma. Varje kund och projekt har sina förutsättningar och det är viktigt att nå målgruppen där de är och när de är mottagliga.
- Personifierade budskap
Riktade budskap skapar intresse! Med anpassning och personifiering ökar möjligheten till en högre svarsfrekvens.
- Responsivt
Kan lätt anpassas till olika format och media, när som helst och hur som helst.
- Total mätbarhet
Vi mäter effekten kontinuerligt och du kan följa det i realtid!
Så här fungerar Crossmedia, det bygger på:
- Databas / register
Med hjälp av en befintlig kunddatabas eller ett inköpt register kan ditt budskap skräddarsys dynamiskt. Ju mer du vet om din mottagare desto personligare kan kommunikationen bli. Eller så startar man helt enkelt från en tom databas som utvecklas allteftersom kampanjen utförs.
- Utskick / kommunikation
Ett utskick via e-post eller postalt går ut till utvalda mottagare som vägleds till en egen hemsida för kundundersökning, bokning eller annan aktivitet. Som sedan i sin tur kan lede till vidare kommunikation i någon annan kanal.
- Respons / mätbarhet
Besökarens aktiviteter registreras och sparas i databasen för att sedan användas för exempelvis uppföljning eller vidare kommunikation.
Så här går det till
- Skriv till oss eller boka ett möte och berätta för oss om din idé och situation, vilka resurser du har och vad du vill ska hända
- Efter mötet får du snabbt ett förslag av oss som handlar om vårt bidrag och en tanke om vad som kan göras och vad det skulle kunna resultera i
- När vi kommit överens om omfång och insatser har vi en plan och är snabbt igång och jobbar