Kika in vår inspirationsbank!

Inspiration på adresserade utskick och andra trycksaker

I vår inspirationsbank så fyller vi på med trycksaker vi gjort tidigare, du kan sortera på olika typer av produkter och även se de produkter där vi hjälpt till med utformning och layout.

Allt du behöver veta om adresserade utskick

Många fokuserar på att marknadsföra sig digitalt mot olika målgrupper på google och sociala medier. Men glömmer bort att man lätt kan göra adresserade utskick med olika former av trycksaker för att få in leads (e-postadresser), skapa varumärkesmedvetenhet eller erbjudanden som leder till köp. Vi på Kph har över 50 års erfarenhet och vi hjälper dig gärna med att få ut det mesta av din tryckta reklam.

I den här artikeln hittar du:

Fördelar med tryckt reklam

  1. Tryckt reklam anses som trovärdigare än digital.
  2. Du kan nå folk som blockerar digitala annonser.
  3. Adresserar du utskicket så kommer du fram till personer som har ”ej reklam” på sin brevlåda.
  4. Vissa målgrupper, som till exempel äldre eller en specifik yrkesroll på ett företag nås allra bäst via tryckt reklam.
  5. Mottagaren känner sig värdefull när man får en påkostad personlig trycksak.
  6. Du kan skapa dig egna kundlistor och leads om du har en kampanj som kräver att mottagaren registrerar sig för att ta del av ett erbjudande.

Skaffa leads via adresserade utskick med QR-kod

Enklaste sättet för punkt 6 ovan är att man har en QR-kod som leder till ett formulär som mottagaren får fylla i för att ta del av erbjudandet. Man kan ha personliga QR-koder som leder till ett redan förifyllt (med informationen du har om kunden) formulär.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Få mottagaren att agera med hjälp av en QR-kod!

Så här köper du adresser

Det finns olika tjänster på nätet där du kan ta fram anpassade adresslistor för den kundgruppen som du vill nå. Till exempel PostNord och Bizzdo.

Tryckt reklam och framtid

Många tror att reklam helt kommer att digitaliseras inom en väldigt snar framtid. Men följer man undersökningar och statistik på tryckt reklam så ser man att det inte alls är en utdöende kanal. Många anser att den tryckta reklamen känns trovärdigare än digital och vissa målgrupper kan man endast nå via fysiska utskick.

Personlig direktreklam

Ju mer information du har om dina mottagare, desto personligare kan du göra din reklam. En väldigt enkel sak som får en mottagare att stanna upp är bara att nämna deras namn i början, en så enkel sak som att du skulle börja med ”Hej Sara! Här har jag något som skulle passa just DIG.” Men sen kan man gå vidare och anpassa erbjudanden beroende på intressen, ort, ålder eller övrigt som man kan tänkas veta.

Få mottagaren att känna att den är betydelsefull

Mervärdet för direktreklamen stiger oerhört om du lägger ner extra på att få en riktigt snygg och ”lyxig” trycksak. En opersonlig flyer, tryckt på ett tunt sladdrigt papper har inte alls samma effekt som tex en genomtänkt folder på ett lite lyxigare papper och i ett format som sticker ut i mängden post i mottagarens brevlåda. Har man en begränsad budget så är det bättre att skicka ut till färre, men med en ”bättre” trycksak.

Vad Kph kan hjälpa dig med

Vi har över 50 års erfarenhet och kan hjälpa dig med stort och smått. Vi kan grafisk form, trycksaker i olika format, adressera och distribuera. Vi hjälper dig gärna från start, så även om du inte är redo för tryck, så kan du kontakta oss så kan vi hjälpa dig från start med olika funderingar som kan uppstå längs vägen. Inga frågor är för dumma!

Trycka reklam och adresserade utskick i Uppsala

Vi finns på Bangårdsgatan 4A i Uppsala. Så är du i Uppsala får du gärna komma förbi och diskutera vad du vill ha hjälp. Annars är det digitala fantastiskt, du behöver inte finnas i Uppsala för att vi ska kunna hjälpa dig vidare. Så klart. Vi kan distribuera till i stort sett hela världen.

Fråga oss

Skriv din fråga nedan så kontaktar vi dig så snart vi kan!
Vill du hellre ringa så når du oss på 018-781 81 00.

Obligatoriskt