Ta hjälp i att hitta enklaste möjliga lösning för lagerhållning och distribution

Smart att tänka igenom hela kedjan

Lagerhållning och distribution

För att, mot olika målgrupper, göra kampanjer och utskick, för att distribuera böcker, kataloger och marknadsmaterial. Flera av våra kunder arbetar med återkommande event och möten där vi ansvarar både för produktion, lagerhållning samt distribution till både deltagare och till själva engagemanget.

Det är många paket som dagligen lämnar våra lokaler. Vi gillar utmaningen i att se till att varje paket levereras med det bästa och mest prisvärda alternativet.

Adressering och variabeldata

Om du har ett register med mottagare i exempelvis en excel-fil kan vi enkelt adressera på kuvert eller direkt på trycksaken. Det går även att använda registerunderlaget för att personifiera enheter och material.

Så här går det till:

  1. Boka ett möte och berätta för oss om din idé, verksamhet, målgrupp, vilka resurser du har och vad du vill ska hända
  2. Efter mötet får du snabbt ett förslag av oss som handlar om vårt bidrag och en tanke om vad som kan göras och vad det skulle kunna resultera i
  3. När vi kommit överens om omfång och insatser är vi snabbt igång.

Vi kan hantera hela din webshop

Att hantera lager, beställningar, betalningar, distribution och dialog tar tid. Vi har flera uppdrag där vi sköter hela webshopen. Med design, kommunikation, administration, lagerhållning och distribution. Vi tar ansvar för att inga produkter saknas i lager och att din kund har koll på orderstatus och leveranstid. Är det saker som säljs ser vi till att du hela tiden har koll på vad som beställs och de ekonomiska flödena.

Ordning och reda med en egen tryckportal

Fler än 60 kunder som använder vår tryckportal för att få ordning och reda i flödet av material. För att hålla ordning på uppdateringar och på tidigare beställningar. För att enkelt kunna göra justeringar av materialet, beställa nytt och få hjälp med distribution.

  • Portalen ger dig överblick över både vilka trycksaker du har, deras versioner, orderstatus samt beställningshistorik
    • Dina val är redan förhandsinställda vilket gör en snabbare order och en snabbare leverans. Du väljer om vi ska buda till dig, distribuera ut till andra eller om du vill komma förbi och hämta dem
    • Det blir billigare eftersom enkla nybeställningar och en snabb produktion gör det lättare att ta fram de trycksaker du behöver jämfört med att sitta på stora upplagor och lagerhållning
    • I portalen får du förhandsgranska dokument i tryckfärdigt format
    • Det finns även avancerande funktioner där vi utifrån mallar kan lägga upp trycksaker som i text och bild kan behöva justeras, personifieras eller förändras. Det kan vara foldrar, manualer, informationsbrev, affischer eller visitkort.

Har det hänt något?

Verka utan att synas – är det en bra affärsstrategi?
Vi hjälper företag och organisationer med profileringen, kampanjerna och mötena. Alla ska kunna dela med sig av vad som händer och vad som erbjuds – vara utåtriktade.

Kph har Uppsalas snabbaste trycksaker
Vi har funnits i över 50 år, har 1500 kunder och fler än 6700 uppdrag per år. Vi tror att du har en massa bra idéer – vi vill ge dig enkla och snabba vägar för att förädla och pröva dem. Se oss som en förlängning av din marknads- eller kommunikationsavdelning.

Kph är ett svanenmärkt tryckeri och samarbetar i rikstäckande Intercopy.

     

två händer som hälsar på varandra

Aktiva kunder

1 500

två personer som gör en high five

Uppdrag per år

6 700

en skrivare som symboliserar tryckeriet i uppsalas trycksaker

Tryckportaler

60

tryckeriet kph i uppsala har över 50 års erfarenhet av trycksaker

År i branschen

52

Vad har du på gång?

Digital och grafisk kommunikation.

Fråga oss

Skriv din fråga nedan så kontaktar vi dig så snart vi kan!
Vill du hellre ringa så når du oss på 018-781 81 00.

Obligatoriskt